Spetterpoep logo
Guides - Articles - Reviews - Over

Clash Royale account kwijt? Jammer dan!

Ik was in 2017/2018 heel erg into clash royale en heb dit in die tijd erg vaak gespeeld. Na deze hype periode heb ik af en toe nog even op de app gekeken en af en toe een game gespeelt tot ongeveer mid 2022. Toen stopte ik echt met spelen en had ik ook de app verwijderd van mijn telefoon.

Tot een week geleden. Toen ik besloot om weer eens een kijkje te nemen op de game. Ik wist alleen niet meer welk email ik had gebruikt voor mijn "Supercell iD" en besloot de hulp van de klantenservi ce in te schakelen. Ik had een vriend die mij nog op cr had gevraagd of hij een foto kon sturen van mijn profiel zodat ik alle relevante gegevens zou hebben.

Poging 1

Ik nam dus contact op met de online customer support met een oud account dat ik nog wel had. Na wat vragen te beantwoorden zoals of ik geld had uitgegeven aan de game (wat ik had gedaan in 2017 en dus helaas geen bewijs meer van had lol), waar ik mijn account gemaakt had etc... werd mij het nieuws gebracht dat ik niet genoeg informatie had opgegeven om te bewijzen dat ik de rechtmatige eigenaar was en werd ik uitgemaakt voor een dief en werd mijn andere account gebanned voor 31 dagen!

Poging 2

Ontdanks dat dit compleet onterecht was en nergens op sloeg besloot ik een nieuw account te maken. Eentje met dezelfde naam dit keer. Ik klom binnen 12 uur al meteen naar 1000 trofeeën (iets wat een beginner niet snel zou lukken). Ik had ook de vriend die me eerder een foto van mn profiel had gestuurd weer op cr toegevoegt. Dus een dag of twee later probeerde ik weer mijn account terug te krijgen. Wederom zonder succes. Wederom onterecht gebanned. Deze keer stelden ze niet eens de specifieke vragen die ik de vorige keer wel kreeg.

Poging 3

Ik had nog een paar accounts gemaakt en daarmee geprobeerd mijn account terug te krijgen, maar het is alsof de klantenservice daar niet eens luistert en gewoon het standaard antwoord uitspuugt en je banned. Dus na 2 additionele pogingen was ik nogsteeds nergens.

Poging 4

Er was naast de klantenservice in de app zelf niet echt een manier om in contact te komen met supercell. In de Play Store vond ik wel een email bij de cr app. Ik had een mail gestuurd naar dit adres en ik kreeg zelfs meteen een reactie! Helaas was het niet het soort reactie waar ik op gehoopt had:

Hi! Thanks for taking the time to contact us! In order for us to help, make sure to contact us from the within the game, this way we’re able to locate your village/base/farm and identify details of your device. Please head over to your game’s settings, enter the “Help” section, and then write to us in whatever category applies to your issue. If you cannot access your game, or would like to enquire about other topics, you can find all our other contact information via our website, at https://supercell.com/en/support/ Have a great day! Your Supercell Team

Poging 5

Ik heb online nog een ander emailadres gevonden; clashroyale@supercell.com. Ik heb dit email gemailed en de situatie uitgelegt. Ik heb tot nu toe geen automated reply gekregen dus we gaan zien waar dit naartoe leid...

UPDATE 20 April Ik heb geen reactie meer ontvangen en heb officieel de moed opgegeven. Dankjewel Supercell!

Dit artikel is geschreven op 10-03-2023